VI EDYCJA PROJEKTU CERTYFIKAT PRZYJACIELA MATEMATYCZNEGO ZOO. NAUCZYCIELU, ZGŁOŚ SWOJE KÓŁKO! :)

jesteś tu: > matzoo.pl > klasa 4 > Ułamki zwykłe

Temat: UZUPEŁNIJ (DODAWANIE UŁAMKÓW O RÓWNYCH MIANOWNIKACH) 2

+ 1 = 9
9 9 9


0 0



DODAJ KOMENTARZ
matmag.pl

WASZE KOMENTARZE DO TEGO ZADANIA:

  • kinga 2015-04-20 19:36:01

    Ta strona jest boska. Pomogła mi przed sprawdzianem.
  • Ola 2011-06-06 20:45:25

    super ta stronka!!;
  • wra2132 2011-04-22 12:53:25

    to jest najlepsza strona matematyczna
  • hardcorova 2011-04-07 17:50:19

    mama mi kazała znaleść jakąś dobrą stronkę o matmie i ta jest najlepsza!dużo można się dowiedzieć.
  • Weronika 2011-03-26 10:18:05

    Super strona:)
ułamki zadania.
nowoczesne nauczanie dziecka przez zabawę, zadania dla dzieci, nauka dzieci, nauka przez zabawę, szkoła podstawowa, matematyka zadania

Dlaczego taki sposób przyswajania wiedzy jest efektywniejszy od tradycyjnego nauczania?
- w grach ciągle coś się dzieje, zmienia się, jest kolorowo, coś wyskakuje – po prostu dziecko nie ma kiedy się znudzić
- gra wymusza na nas aktywność, musimy cos wpisać i gdzieś kliknąć
– nie wszystkie dzieci mogą siedzieć w ławce i biernie słuchać czy ślęczeć nad ćwiczeniami. Taki sposób uczenia gdzie trzeba być aktywnym i ciągle coś się zmienia jest szczególnie dobry dla kinestetyków.
- gra sam na sam eliminuje stres związany z nauczycielem i rówieśnikami – dziecko nie boi się czy będzie odpytywane za chwile, a może rówieśnicy rozwiążą zadanie i będzie wstyd?!!!
- dziecko może grać w swoim tempie więc nie ma obawy, że czegoś nie zdąży zrobić,


Ułamki zwykłe:
podział całości na równe części (zginanie, składanie, rozcinanie); ułamek jako iloraz liczb całkowitych. Skracanie i rozszerzanie ułamków; zamiana liczby mieszanej na ułamek zwykły i odwrotnie; sprowadzanie ułamków do wspólnego mianownika; porównywanie ułamków. Ułamki na osi liczbowej; działania na ułamkach.
W klasie IV: pojęcie ułamka zwykłego, zaznaczanie ułamka na osi liczbowej, porównywanie ułamków, dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach.
W klasie V: utrwalenie umiejętności z klasy IV; działania na ułamkach zwykłych o różnych mianownikach; obliczanie ułamka danej liczby; obliczanie liczby z danego jej ułamka.
W klasie VI: doskonalenie umiejętności z klasy V; zastosowanie ułamków w zadaniach otwartych i zamkniętych.