Projekt CERTYFIKAT PRZYJACIELA MATEMATYCZNEGO ZOO
w roku szkolnym 2015/2016


dla kółka matematycznego "Matematyka dla wszystkich"
prowadzonego przez panią Agnieszkę Machnio
przy Zespole Szkół w Krzywdzie

uczniów w kółku: 8opiekun kółka: Agnieszka Machnio

Kółko matematyczne "Matematyka dla wszystkich" prowadzone przez panią Agnieszkę Machnio przy Zespole Szkół w Krzywdzie

Opis działalności kółka

Kółko matematyczne pod nazwą "Matematyka dla wszystkich" prowadzone jest dla chętnych i zainteresowanych uczniów klas IV-VI. Celem kółka jest rozbudzanie zainteresowań matematycznych uczniów, pokazywanie matematyki w przyjazny sposób - zabawy, gry, ciekawe prace. Podczas zajęć czasem uczniowie korzystają z serwisu matzoo - taka praca pozwala indywidualizować pracę, uczniowie pracują we własnym tempie, rywalizując w liczbie poprawnie udzielonych odpowiedzi. Ponadto uczniowie przygotowywali się do konkursów matematycznych. Wzięli udział w triathlonie matematycznym, niestety nie udało im się być wylosowanymi do nagród. 3 kwietnia odbył się konkurs Pangea w którym dwóch uczniów otrzymało zaproszenie na etap finałowy do Warszawy. Kolejnym z konkursów był Kangur matematyczny.
Dodatkowo powstały ciekawe projekty grupowe i indywidualne na konkurs organizowany przez GWO "Matematyka na faktach".
W czasie zajęć uczniowie wykonywali prace przestrzenne z papieru lub elementów magnetycznych. Jedną z prac było tworzenie części dywanu Sierpińskiego w ramach Międzynarodowego projektu Sierpinski Carpet Project. Wykonana praca została wysłana do organizatora krajowego do Gliwic gdzie była jedną ze składowych powstania jeszcze większej interakcji (6) tworzonej 2 kwietnia. Prace powstałe w etapie krajowym zostaną przekazane do organizatora miedzynarodowego (Hiszpania) gdzie posłużą powstaniu wielkiego dywanu (7 interakcji).
Przy okazji powstała też ciekawa gazetka matematyczna fraktalna, bez wprowadzania fraktali.
W czasie zajęć z wykorzystaniem komputerów tworzyliśmy rysunki z figur matematycznych w programie scratch.
Praca na zajęciach, przygotowania do konkursów i projektów pobudzały wyobraźnię uczniów, zaciekawiały, stymulowały do poszukiwań i pytań oraz dociekliwości, pozwalały poznawać własności matematyczne oraz nowe pojęcia.

 

< powrót