Temat: ZAMIEŃ NA KILOGRAMY
Uczeń, który opanował zagadnienie Ułamki dziesiętne:
a) zapisuje ułamek dziesiętny w postaci ułamka zwykłego
i odwrotnie,
b) zapisuje wyrażenia dwumianowane w postaci
ułamka dziesiętnego (np. 3 m 24 cm = 3,24 m),
c) zaznacza i odczytuje ułamki dziesiętne na osi liczbowej,
d) porównuje ułamki dziesiętne, np. ułamki 0,3
i 0,27,
e) dodaje i odejmuje ułamki dziesiętne,
f ) mnoży ułamki dziesiętne przez liczby naturalne,
g) dzieli ułamki dziesiętne przez liczby jednocyfrowe
oraz przez 10, 100, 1000,
h) zaokrągla ułamek dziesiętny do danego miejsca
po przecinku,
i) wykorzystuje kalkulator w obliczeniach.
j) rozwiązuje zadania tekstowe umieszczone w kontekście
praktycznym, szczególnie zadania związane
z mierzeniem, ważeniem, obliczeniami zegarowymi
i kalendarzowymi, a także zadania typu
droga – prędkość – czas.
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany.
Zaloguj / zarejestruj się
KOMENTARZE
Harctkor:2011-09-13 08:38:37
Jula musisz to dzielić lub pomnożyć przez odpowiednią liczbę np.:
1kg=1000g czyli 390g= 0,39 itd.
Julia:2011-05-24 19:32:20
NIE ROZUMIEM TYCH JEDNOSTEK ALE RESZTA JEST OKI !!!!!!!
tomek:2010-12-10 14:36:05
fajne zadanie, zaczynam rozumieć jednostki.