wakacje x

Sprawdzian szóstoklasisty na 100%

SPRAWDZIAN 6-KLASISTY - ZESTAW 4

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć rozwiązywanie testu.



1 2 3 4 5 6 7 8 9

ZADANIE 1. (0-1)

Dokończ poniższe zdanie – wybierz odpowiedź spośród podanych.

Jeżeli liczbę ułamek podzielimy przez ułamek to otrzymamy:

A.ułamek B.ułamek C.ułamek D.ułamek

ZADANIE 2. (0-1)

Traktor przebył 60 km, jadąc z jednakową prędkością 40 km/h.

Ile czasu potrzebował na pokonanie tej odległości?
Wybierz odpowiedź spośród podanych.

pociąg A.40 minut B.60 minut C.90 minut D.240 minut

ZADANIE 3. (0-1)

Podaj poprawne wartości poniższych wyrażeń arytmetycznych. Wybierz odpowiedzi spośród A i B oraz spośród C i D.

5 + 5 · 2 = ____

A.15 B.20

62 – 15 + 5 = ____

C.42 D.52

ZADANIE 4. (0-2)

Na każdym z poniższych rysunków prostokąt podzielono na jednakowe części.

A. B. C. D.
p11 p12 p13 p14

Odpowiedz na pytania zamieszczone w tabeli. Przy każdym z nich zaznacz właściwą literę.

Na którym rysunku zaznaczono na zielono ¾ pola prostokąta?

A B C D

Na którym rysunku zaznaczono na zielono 50% pola prostokąta?

A B C D

ZADANIE 5. (0-1)

Spośród liczb: 27, 270, 3009, 27109, 51111 wybierz te, które są podzielne przez 9.

Wybierz odpowiedź spośród podanych.

A.27, 270, 27109 B.27, 3009, 51111 C.27, 270, 51111 D.27, 51111

ZADANIE 6. (0-1)

Na rysunku przedstawiono dwa trójkąty: KLM i ABC. Trójkąty te mają taką samą wysokość i boki (jak oznaczono odpowiednimi literami).

diagram

Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe.

Trójkąty ABC i KLM mają równe pola.

P F

Trójkąty ABC i KLM mają równe obwody.

P F

ZADANIE 7. (0-1)

Weronika przygotowała napój z 1,5 litra wody i 0,3 litra soku. Następnie wlewała do szklanek porcje po 250 ml tego napoju.

Ile najwięcej takich porcji napoju mogła przygotować? sok

Wybierz odpowiedź spośród podanych.

A.8 B.7 C.6 D.5

ZADANIE 8. (0-1)

Ilu metrom w terenie odpowiada 1 cm na mapie w skali 1:50000?

Odpowiedz na pytanie. Wybierz odpowiedź spośród podanych. mapa

A.500 m B.50 m C.50000 m D.5000 m

ZADANIE 9. (0-1)

Wiktor ma kolorowe klocki w postaci sześciennych kostek. Posklejał je i utworzył z nich bryłę przedstawioną poniżej. Na rysunku widać wszystkie klocki, których użył do zbudowania bryły.

rysunek

Oceń prawdziwość podanych zdań. Zaznacz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe.

Aby ułożyć prostopadłościan, Wiktor musiałby dołożyć do bryły tyle samo klocków ile już wykorzystał.

P F

Jeżeli kostka ma objętość 10 cm3, to bryła Wiktora ma objętość 80 cm3.

P F